Influencer Marketing
Influencer Marketing
İnternet alışkanlıklarının ve kullanımının artması ile insanlar sosyal medyada daha fazla zaman geçirmeye başladı. Sosyal medya sayesinde insanlar, birbirileri ile kesintisiz etkileşimde bulunabiliyor. Bu durum alışveriş alışkanlıklarını da değiştirdi. Önceden insanlar satın alacakları ürün hakkında bilgiyi mağazada bulunan satış temsilcilerinden alırdı. Günümüzde ise internet üzerinden daha önce bu ürünü kullanmış kişilerin yorumlarına ve deneyimlerine erişilebiliyor.
Influencer Marketing Nedir?
Influencer marketing, sosyal medyada yüksek takipçi sayılarına ulaşmış hesapların yaptığı tanıtım çalışmalarıdır. İnternette markanız hakkında bilgi paylaşan bu hesaplar sayesinde, potansiyel müşterilerinizin bakış açısı olumlu yönde etkilenir. İnsanlar reklamlardan çok, deneyimlerin anlatıldığı paylaşımları önemsiyor. Akıllı Çözümler olarak, size en iyi dönüşleri sağlayacak Influencer ile iş birliği yapıyoruz. Markanızın hedefleri doğrultusunda daha geniş kitlelere ulaştırıyoruz.
Influencer marketing, Instagram, Facebook, Youtube, Twitter gibi sosyal medyada çok sayıda takipçiye ulaşmış internet fenomenlerinin, kendi hesaplarında markanızın ürünleri hakkında bilgi vermesidir. Günümüzde sosyal medya kullanım süresinin artması ile bu kavram ortaya çıktı. 30 saniyelik reklamlar yerine, 10 dakikalık Influencer videoları daha fazla kitleye ulaşır hale geldi.
Influencer Marketing Nasıl Yapılır?
- Influencer’ların her zaman ünlü isimler olmasına gerek yoktur. Sıradan insanlar, hatta anonim hesaplar bile olabilir. Önemli olan Influencer’ların hedef kitle ile uyumudur.
- Influencer marketing kampanyalarınızı doğrudan etkileyen faktörlerden biri de bu hesapların markanız ile ne kadar ilişkili olduğudur.
- Influencer’lara ürünler ve hizmetleriniz hakkında objektif değerlendirmelerine izin vermek, marka özgürlüğünü ve müşteri güvenini olumlu yönde etkiler.
Akıllı Çözümler olarak Influencer kampanyalarınız için alışagelmişin dışında işletmenizin reklamını yapacak farklı yollar ararız.
Sosyal Medyanın Kanaat Önderleri
Sosyal medya kanallarında takipçi sayısı yüksek kişilerin, birçok konuda kanaat önderi haline gelmesi çok doğaldır. Herkes yakın çevresinden önerilen bir ürün veya hizmet hakkında olumlu düşüncelere sahip olur. Çünkü insan sevdiği, bildiği kişilere inanır. Bu yüzden Influencer’ların deneyimleri, reklamlardaki vaatlerden çok daha etkili olur. Akıllı Çözümler dijital pazarlama ajansı olarak, markanız adına dijital bir kampanya yaparken mutlaka 1 veya 2 Influencer ile iş birliği yapılmasını öneriyoruz.
Micro – Influencer
Ortalama 10k ile 50k arasında takipçi sayısına sahip bu hesaplar, düşük bütçeli kampanyalar için uygundur. Bu hesaplar etkileşime daha fazla açıktır.
Macro – Influencer
Takipçi sayısı 500.000 ve üzeri olan hesaplar için geçerlidir. Etkileşim oranı düşük ama erişim imkanları çok fazladır. Büyük bütçeli kampanyalarda oldukça yüksek verim sağlar.