Dijital PR
Dijital PR
Dijital PR özetle; marka ya da hizmetinize ait halkla ilişkiler ve tanıtım çalışmalarının, online mecralar olarak adlandırılan bloglar, forumlar, haber siteleri ve sosyal medya platformları üzerinden yapılmasıdır denebilir. İş dünyasının olmazsa olmaz unsurlarından biri olan Dijital PR, belirli bir stratejiye bağlı kalarak ve tüketici lehine yürütülmesi gereken çok önemli bir çalışmadır.
Bir halkla ilişkiler kavramı olan PR, markalar tarafından müşteriyle daha yakın ilişkiler kurmak, onların ilgi ve sempatisini kazanarak iyi bir imaj oluşturmak için tüketiciler lehine düzenli olarak yürütülen faaliyetlerin tümünü içerir. Geleneksel PR çalışmasında kullanılan araçlar radyo, gazete, televizyon olurken; Dijital PR çok daha geniş bir mecraya hitap eder.
Günümüzde internet haber sitelerinin takip edilme oranının bütün gazetelerden daha fazla olduğu düşünüldüğünde, Dijital PR’ın gerekliliği daha iyi anlaşılabilir. İnsanların mevcut televizyon programlarını bile Youtube üzerinden izlediği günümüzde, PR çalışması yapmak isteyen bir markanın Diijital PR’ı göz ardı etmesi düşünülemez bir seçenektir.
Dijital PR’ ın Sağladığı Avantajlar
Özellikle son yıllarda internetin insan hayatının vazgeçilmez bir parçası haline gelmesiyle Dijital mecralar, geleneksel mecraları geride bırakmaya başladı. Bu durum PR faaliyetleri yürüten markalar için Dijital PR çalışması yapmayı adeta bir zorunluluk getirdi. Dijital PR’ın sağladığı avantajları sıralamak gerekirse;
- Geleneksel PR’a kıyasla çok daha ekonomik ve pratiktir.
- Paylaşımlarınızın etkileşim oranlarını kolayca ölçümleme imkanı sağlar.
- Hedef kitlenize nokta atışı yaparak ulaşmanızı sağlar.
- Revize ve güncellemeler, çok hızlı şekilde yapılabilir.
- Rakip stratejilerini ölçümleyerek, bunlara karşı hamleler yapma fırsatı sunar.
- Yayınlar internet üzerinden yapıldığı için kalıcıdır ve 7/24 ulaşılabilir.
- Yorumları kontrol ederek yönlendirmenizi mümkün hale getirir.
- SEO çalışmaları yaparak arama motorlarında üst sırada yer almanız, bu sayede hedef kitleniz ile kolayca buluşmanız sağlanır.
Neden Dijital PR Hizmeti Almalısınız?
Akıllı Çözümler Dijital PR hizmeti ile markanız için sizden aldığı bilgiler ışığında kurumsal kimliğiniz, ürün ya da hizmetleriniz, amaçlarınız, imajınız, sektörünüz ve rakiplerinizle ilgili her şeyi derinlemesine analiz eder. İmaj yönetiminiz için en doğru stratejiyi belirleyerek hem bilinirliğinizin hem de prestijinizin artmasına yardımcı olur. Dijital PR çalışması süresince;
- Markanızı Google, bloger, influencer ve sosyal medya gibi dijital mecralar aracılığıyla SEO uyumlu haberler ve basın bültenleri yayınlayarak, hedef kitleye ulaştırır.
- Marka ya da hizmetinizin online görünürlük ve bilinirliğini artırarak, yeni müşteriler kazandırır.
- Online mecralarda süreci doğru yönetmek için olası krizlerde doğru tavır alır.
- Müşteri odaklı hesap yönetimini, profesyonel bir şekilde yönetir.
- Firma ve ürünlerinizin algı ve itibar yönetimini en doğru şekilde gerçekleştirir.