Sesli Arama Optimizasyonu
Sesli Arama Optimizasyonu ile Trafiğiniz Zirveye Ulaşsın
Akıllı Çözümler Sesli Arama Optimizasyonu Hizmeti, işinizi dijital pazarlama yöntemlerini kullanarak büyütürken, web sitenizin gelirini, trafiğini veya dönüşümlerini artırmak isteyip istemediğinize bağlı olarak hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olur.
Sesli Arama Optimizasyonu Nedir?
Sesli arama, kullanıcılara bir cihaz ya da asistan aracılığıyla sorgulama yapma imkanı sağlayan, son nesil bir teknoloji modelidir. Asistan, sorgulama sonrasında kullanıcıların amaçlarını gerçekleştirmek için doğru cevaplar verir. Alexa, Google Home, Cortana, Siri ve daha fazlası, bu asistanlar arasında yer alır.
Sesli Arama Optimizasyonu, esas olarak web sitenizdeki arama sorgularına ses desteği ilave etmektir. Bu optimizasyon, sesli arama sonuçları için çevrimiçi görünürlüğünüzü artırmaya ve markanızın gelişmesine yardımcı olur.
Sesli aramaların bu kadar popüler olmasının arkasındaki sebepler arasında; araba kullanırken arama yapabilmek, konuşmanın yazmaktan daha hızlı olması, bazı cihazlarla (Amazon Echo, Google Home gibi) sürekli etkileşimler ve sadece mobil cihazlarda bir şeyler yazmayı sevmemek gibi nedenler yer alır.
Sesli Arama Motoru Nasıl Çalışır?
- Sesli arama optimizasyonunun çalışma prensibi; konuşma tanımayı, karmaşık doğal dil işlemi sistemlerine bağlamaktır. Bu sistemlerin, kişilerin neyi aradıklarını doğru şekilde tanımlamaları ve anlamaları gerekir. NLP adı verilen doğal dil işleme sistemleri, yapay zeka tarafından metni tam olarak anlayabilmek için kontrol edilir.
- 2012’de Sesli arama teknolojisi için genel konuşma tanıma süreçlerini daha da iyileştirecek Derin Sinir Ağlarını (DNN) kullanılmaya başlandı. NLP teknolojisi ve Google’ın üçüncü arama algoritmalarının birleştirilmesi, sonuçların doğruluğunu bir hayli artırdı.
- Son 5 yıldan fazla süredir, konuşma tanıma doğruluğunu artırabilecek pek çok yeni girişim yapıldı. Sekans ayrımcı eğitim teknikleri ve zamansal sınıflandırma, doğruluk oranlarını artırmak için sıklıkla kullanılan teknikler arasında yer alır.
Sesli Arama Optimizasyonu SEO Sıralamalarını Nasıl Etkiler?
Sesli arama seo sıralamaları üzerinde farklı bir etkiye sahiptir. Sesli aramaların sonuçları, öne çıkan snippet türündedir. Google’ın sesli aramaları cevaplamak için büyük ölçüde esas aldığı, bilgi grafikleri ve zengin snippet’lerdir. Arama yapan kullanıcıların çok hızlı ve anında sonuç beklendiğinin farkında olan Google, ayrıntılı bir analiz yapma ihtiyacı duyar.
Sesli arama optimizasyonunda Google’ın öne çıkaracağı sayfalardan biri olmak için şunlara dikkat etmek gerekir:
- Güvenlik
- Anlatım
- Uzunluk
- Mobil Uyumluluk
- Formülasyon
- Dil
- Özgünlük
- Şema İşaretlemesi
Sesli Arama Optimizasyonunun Sağladığı Faydalar Nelerdir?
Sesli arama teknolojisinin bu kadar yaygın kullanılmaya başlanmasındaki temel neden, bilgileri bulmayı ve görevleri tamamlamayı “eller serbest” olarak gerçekleştirme imkanı sağlamasıdır. Google’ın yapmış olduğu bir araştırma sonucuna göre kullanıcıların sesli aramayı kullanmasındaki en önemli nedenler şunlar çıkmıştır:
- Anında bilgi ve yanıt almayı sağlaması
- Günlük rutinlerde kolaylık sağlama
- Çoklu görevleri kolayca yapabilme
- Görevlerin daha hızlı ve verimli şekilde bitirilebilmesi
Araştırma sonuçları, sesli arama teknolojisinin hayatımızın ayrılmaz bir parçası olduğunu gözler önüne seriyor. Aynı zamanda sesli arama optimizasyonu alanında yatırım yapan işletmelerin, online pazardaki payının artacağı anlamına da geliyor.
Dilerseniz Akıllı Çözümler Sesli Arama Optimizasyon hizmetinden faydalanabilir, bu sayede web sitenizi gözden geçirebilirsiniz. Uzman ekibimizle sizin için Sıfır Konum ve faydalarını kazandıracak rekabetçi bir strateji geliştirebiliriz.