Mobil Uygulama SEO (ASO)
Mobil Uygulama SEO
Her geçen gün gelişmeye devam edem mobil uygulamalar, hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Mobil uygulama sahibi olmak, bir işletme ya da e-ticaret sitesi için oldukça önemlidir. Tüketiciye yakın olmak işletmenizin başarısını olumlu olarak etkiler. Bu yüzden tüketicinin mobil cihazlarında yer almanız gerekir.
İnsanlar boş zamanlarının birçoğunu mobil uygulamalarda geçiriyor. Bu yüzden yeni nesil müşterilere ulaşmak için mobil uygulama SEO çalışmaları yapmak gerekiyor. Ancak sadece mobil uygulama sahibi olmak, geniş kitlelere ulaşmanıza yeterli olmaz. Mobil uygulamanızın kolay ulaşılabilir ve üst sıralarda görünür olması gerekir. Akıllı Çözümler olarak, kullanıcıların mobil cihazlarında arama yaparken ilk sizin uygulamanız ile karşılaşmasını sağlıyoruz. Bu, kullanıcıların sizi tercih etmesini sağlar. Alanında uzman ekibimiz, uygulama marketlerinde ilk sıralarda yer almanız için SEO çalışmaları yapmaktadır.
App Store Optimizasyonu Nedir?
Arama motorunun olduğu bir yerde, SEO bulunmalıdır. Mobil uygulama mağazalarındaki (App Store, Google Play) arama sonuçlarında üst sıralarda yer almak için yapılan işlemlere App Store Optimizasyonu (ASO) denir. Mobil uygulamaların daha fazla kurulum elde edebilmesi için çok önemlidir. App Store Optimizasyonu işlemlerinin adım adım nasıl yapılması gerektiğini sizinle paylaşıyoruz. İşte sırasıyla o adımlar…
1.Doğru Anahtar Kelimeleri Bulun
Mobil uygulama mağazalarında üst sıralarda yer almak için en önemli noktalardan birisi anahtar kelimelerdir. Doğru anahtar kelime seçmek için ücretsiz araçlardan faydalanabilirsiniz. Bunlar:
- Keyword Suggesions (Sadece İOS mobil uygulamalar için)
- Übersuggest
- OneLook Reverse Dictionary
İlk etapta bu araçları kullanarak makul popülerliği olan anahtar kelimeleri seçebilirsiniz.
2.Anahtar Kelimeleri Doğru Yerlerine Yerleştirin
Anahtar kelimeler seçtikten sonra doğru yerlerine yerleştirebilirsiniz. Size yardımcı olması adına bu alanları sıraladık. Bunlar:
Uygulamanın Adı
Uygulamanız ile anahtar kelimeler arasında bir denge kurmanız gerekir. Yaratıcı ve aranan kelimeleri içerecek biçimde uygulamanızı adlandırın. Anahtar kelimenizi uygulama isminde geçirerek, potansiyel müşterilere daha kolay ulaşabilirsiniz. Bu sıralamanızın %10,3 oranında artmasını sağlar.
Google Play Store Optimizasyonu
- Uygulama açıklaması;
Google Play Store, uygulamanızı tanıtmak için açıklama alanları sunar. Kısa açıklama alanı 80 karakter iken, uzun açıklama alanı ise 4000 karakter ile sınırlıdır. Bu iki alandaki sözcükler, anahtar kelimeleriniz olarak dizine eklenir. Açıklama alanlarında en önemli anahtar kelimeleri kullanarak, Google Play Store aramalarında üst sıralarda yer alın.
İOS App Store Optimizasyonu
- Uygulama Altyazısı;
Uygulamanızın altında, 30 karakter ile sınırlı bu alanda anahtar kelimelerinizi kullanmaya özen gösterin. Alt yazı içeriği, uygulama mağazasında dizine eklenir.
- Uygulama Açıklaması;
Uygulamanızı tanıtmak için App Store size bir açıklama alanı (en fazla 252 karakter) sunar. Bu alandaki sözcükler, sıralamada anahtar kelime olarak kullanılmaz.
- Uygulama Tanıtım Metni;
Uygulama tanıtım metni, açıklamanın en üstünde yer alır. Yalnızca 170 karakter ile sınırlıdır.
- Anahtar Kelime Alanı (Keyword);
Keyword, hangi anahtar kelimelerin kullanılacağını girdiğiniz alandır. Bu alanda anahtar kelimeleri virgül ile ayırmalısınız. Ayrıca uygulama kategorisini, şirket adınızı ve uygulama adınızı eklemenize gerek yoktur.
3.Uygulama Logosu
Arama sonuçlarında kullanıcıların dikkatini ilk olarak görseller çeker. Uygulama logonuzu, dikkat çekici, akılda kalıcı ve basit olacak şekilde tasarlamaya özen göstermelisiniz.
4.Ekran Görüntüleri
Kullanıcılar genelde ekran görüntülerini es geçmiyor. Dönüşümlerinizi artırmak için en iyi ekran görüntülerini kullanmalı ve güzel bir başlık ekleyerek güçlü bir mesaj vermelisiniz.
5.Uygulama Videosu
Uygulama videosu için içerik oluşturmak oldukça zordur. Fakat bu içerikler yüklenme oranınızı artıracaktır. İlk 5 saniye içinde izleyicinin dikkatini çekmeyi hedefleyin ve en iyi özelliklere odaklanın. Uygulama videosu, izleyenlerin ilgisini ses kapalıyken bile çekmelidir. 10 yılı aşkın tecrübemiz ve teknolojiyi yakından takip eden uzman ekibimiz ile yaratıcı, ilgi çekici uygulama videoları hazırlıyoruz.
6.İncelemeler (Değerlendirme – Yorum)
Uygulama indirmelerinde, incelemelerin ve yorumların etkisi çok büyüktür. App Store arama motoru tarafından kullanıcı yorumları indekslendiği için burada söz konusu anahtar kelimelerin geçmesi oldukça önemlidir. Bu yüzden incelemelere ve yorumlara cevap vermeyi unutmayın!
7.Uygulama Boyutu
Google Play uygulamanızın 100 MB’den, İOS uygulamanızın ise 200 MB’den küçük olmasına özen gösterin. Kullanıcılar büyük boyuttaki uygulamaları indirmek istemezler.
8.Güncelleme Sıklığı
Uygulamanızı düzenli olarak güncellemek, hem uygulama mağazasında güncellemeler listesinde görünmesini sağlar hem de kullanıcıların sadakatini artırır. Ayrıca güncel kalan mobil uygulamalar, Apple ve Google tarafından daha fazla değer görür.
Mobil uygulamalarınızın için yaptığınız yatırımlardan başarılı sonuçlar elde etmenizi sağlayacak güçteyiz. Alanında uzman ekibimiz, mobil uygulama SEO çalışmaları ile uygulamanızın üst sıralarda yer almasını sağlar. Hizmetlerimiz hakkında detaylı bilgi için Akıllı Çözümler özel müşteri temsilcilerimize 7/24 ulaşabilirsiniz.