Native Reklamlar
Native Reklamlar (Doğal Reklamlar)
Son zamanlarda adını sıkça duymaya alıştığımız dijital reklam türlerinden biri de “Native”, diğer adıyla doğal reklamlardır. Hem Türkiye’de hem de dünya genelinde native reklamların gücü ve etkisinin farkına varan marka sayısı hızla artırıyor. Çok bilinen köklü ve büyük markaların pek çoğu da reklam stratejilerinde mutlaka native reklamlara yer veriyor.
Native reklam modeli, markanın vermek istediği mesajın hedef kitlenin ilgilendiği içeriklere, içeriğin doğallığını bozmadan yerleştirilmesi temeline dayanır. İşletmeler, markalarının keyifli ve eğlenceli içeriklerle tanıtılmasını isterler. Bu isteğe tam olarak karşılık veren native reklam örnekleri, makale, liste, test, infografik, video prodüksiyonlar, özel projeler ve interaktif sayfalar gibi çok çeşitli içeriklerde yayınlanabilir. Native reklamların en çok kullanıldığı mecralar; Google, Facebook, Twitter, Amazon, Foursquare, Spotify, Onedio, Tumblr ve Yahoo olarak sıralanabilir.
Native Reklamlar Ne Kadar Etkili?
Doğal reklam hizmeti hem ölçümlenebilen hem de yüksek müşteri iletişimi vaad eden yapısıyla, dijital reklam yöntemleri arasında ön plana çıkıyor. Native reklamlar, markanız için doğru hedef kitlesinin yer aldığı platformda, akışı ve doğallığı bozmadan içeriklerin, içerisine yerleştiriliyor. Haliyle bariz olarak reklam kokmuyor ve yansıttığı doğal hikaye ile akılda kalıcılığı artırıyor.
Tanıtımı içerikle en doğal şekilde bütünleştiren native reklamlar, yayıncılar tarafından da çok seviliyor. Hexagram ve Spada tarafından yapılan araştırmaya göre yayıncıların %84 gibi büyük bir oranı, doğal reklamların okuyuculara değer kattığını düşünüyorlar. Yine aynı şekilde dijital içerik ajanslarının %81’i ve markaların %78’i de native reklamların tüketicilere değer kattığı konusunda hemfikirler. Bu da bu reklam modelinin ne kadar etkili ve başarılı sonuçları olan bir dijital reklam türü olduğunu gözler önüne seriyor.
Neden Akıllı Çözümler Native Reklam Hizmeti?
Doğal reklamcılık modelini tercih etmeniz etmeniz için pek çok neden saymak mümkündür. Bu nedenlerden bazıları ise şu şekilde sıralanabilir:
- Reklam havasının baskın olmadığı tamamen doğal bir etkisi olduğundan, karşısına çıkarılan kullanıcıları rahatsız etmez. Kullanıcılar reklamlara tamamen kendi istekleri ile erişim sağladıkları için geri dönüşleri son derece yüksek bir reklam türüdür.
- Marka bilinirliği konusunda %82 artış sağlayan bir reklam modelidir.
- Ölçümlenme imkanı sunar.
- Yüksek ve kaliteli kullanıcı etkileşimi sağlar.
- Akılda kalıcılığı fazla olduğundan marka bilinirliğinizi artırma konusunda büyük başarılar sağlar.
Profesyonel tasarım ekibimiz ile markanızın reklam stratejisine en uygun native reklam türünü belirliyor, etkileyici ve ilgi çekici reklamlarınızın potansiyel müşterileriniz ile buluşmasını sağlıyoruz. Markanız için hazırladığımız doğal reklamların etkisini detaylı bir şekilde ölçümlüyor ve raporluyoruz. Bütçenize uygun ve markanıza özel profesyonel, etkili ve kaliteli doğal reklam örnekleri tasarlıyoruz.