e-Defter Saklama
Tercih Ediyor.
E-Defter Saklama
Elektronik ortamda oluşturulan E-defterlerin, Elektronik Defter Genel Tebliğ kapsamına göre her işletmenin kendi bilgi işlem sisteminde saklanması zorunludur. Bunun bir diğer alternatifi ise E-Defter Saklama imkanı sağlayan Akıllı Çözümler entegratör hizmetidir.
E-Defter saklama işlemini kendi imkanları ile gerçekleştiren mükelleflerin; fiziksel şartlar, yetersiz güvenlik duvarı, siber saldırılar ve çeşitli virüsler yüzünden E-defterlerinde oluşacak herhangi bir harf değişikliği bile E-Defter beratlarının bozulmasına yol açar. Bu nedenle GİB tarafından yayımlanan 30-12-2015 tarihli bildiriye göre E-Defterlerin lisansa sahip olan saklamacı kuruluşlarda saklanması tavsiye edilmektedir.
Ayrıca E-Defter teftişleri sırasında alınan beratların imza değeri, orijinal gönderilen ve GİB’ den onaylanan beratlar üzerindeki imza değeri ile aynı olmazsa, bu durum E-Defterlerin geçmişe yönelik incelenmesi için bir sebep olarak kabul edilir. Akıllı Çözümler e defter saklama hizmeti, işletmeniz için en güvenli ve doğru seçimdir.
E-Defter Saklama Uygulaması Zorunlu Mudur?
E-Defter uygulaması için gerekçesi zorunlu veya gönüllü olması fark etmeksizin tüm mükelleflere Ocak 2020 E-Defterlerinden itibaren e- defter saklama zorunluluğu da getirilmiştir. Hem E-Defter hem de E-Defter saklama işleminin zorunlu olduğu mükellefler, şu şekilde sıralanabilir:
Mevcut Mükellefler
- Alkol, tütün ve kolalı gazoz ürünlerinin üretici ve dağıtıcıları
- Taze meyve sebze hali tüccar ve komisyoncuları
- Elektrik üreticisi, akaryakıt dağıtıcısı gibi EPDK lisansı olan üretici ve dağıtıcı kurumlar
- 10 milyon TL üstünde yıllık ciroya sahip olan firmalar
Yeni Mükellefler (1 Ocak 2021)
- Bavul ticareti yapanlar
- İnternet reklamcılığı ve ticaretine aracılık edenler
- Kolalı gazoz, tütün ve alkol satışı yapan bayiler
- Petrol istasyonları ve tüp gaz bayileri gibi EPDK lisansı olan kurumların bayileri
- 5 milyon TL üzerinde yıllık cirosu olan işletmeler